ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 第16号(2022)

オンライン試験による学習評価の問題点と課題:対面試験と比較して

https://doi.org/10.18933/00000442
https://doi.org/10.18933/00000442
79fea409-b8c8-4d4f-8300-3b0ed062a671
名前 / ファイル ライセンス アクション
オンライン試験による学習評価の問題点と課題:対面試験と比較して.pdf オンライン試験による学習評価の問題点と課題:対面試験と比較して (1.9 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-15
タイトル
タイトル オンライン試験による学習評価の問題点と課題:対面試験と比較して
言語 ja
タイトル
タイトル Learning assessment issues in online examinations : Compared to face-to-face examinations
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 オンライン試験
キーワード
主題Scheme Other
主題 定期試験
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習評価
キーワード
主題Scheme Other
主題 柔道整復師
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 online examination
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 regular examination
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning assessment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 judotherapist
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18933/00000442
ID登録タイプ JaLC
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Learning assessment issues in online examinations : Compared to face-to-face examinations
言語 en
著者 松本, 揚

× 松本, 揚

ja 松本, 揚

ja-Kana マツモト, ヨウ

en Matsumoto, Yo

Search repository
末吉, 祐介

× 末吉, 祐介

ja 末吉, 祐介

ja-Kana スエヨシ, ユウスケ

en Sueyoshi, Yusuke

Search repository
岡村, 知明

× 岡村, 知明

ja 岡村, 知明

ja-Kana オカムラ, トモアキ

en Okamura, Tomoaki

Search repository
田村, 哲也

× 田村, 哲也

ja 田村, 哲也

ja-Kana タムラ, テツヤ

en Tamura, Tetsuya

Search repository
大澤, 裕行

× 大澤, 裕行

ja 大澤, 裕行

ja-Kana オオサワ, ヒロユキ

en Oosawa, Hiroyuki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 柔道整復師国家試験に不良な成績となる学生を早期の段階で発見するために,オンライン試験を対面時
と同様な方法で実施した.オンライン試験では試験問題の難易度や学習評価を例年通りできなかった可能
性があったため報告することとした.柔道整復師資格取得に必要な履修科目であった全5科目の定期試験
を受験した378名を対象とした.履修科目の受講年度で5群に分類し,全5科目の定期試験得点を群間で比
較した.オンライン試験を受験した群では,オンライン試験科目でのみ他群と比較して高値であった.我々
の実施したオンライン試験において試験問題の作成と不正行為の予防を適切に実施できていない可能性が
あった.対面試験と同様に実施するためには実施者の技量を磨く必要があった.
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In order to detect students with poor results in the national judotherapist examination at an early stage, online
examination was conducted in the same way as the face-to-face examinations Therefore, the objective of this study
was to report the difficulty of the examinations and learning assessment in this online examination because it may not
have been the same as in other years. A total of 378 students who took the regular examinations of all five subjects
that were required to obtain a judotherapist license was included in the study. We first divided the students into five
categories. We then compared the regular examinations in all five subjects was between the five categories. In the
group that took the online examination, there was a significant difference compared to the other groups only in the
online examination subjects. There was a possibility that our online examination was not properly implemented to
create test questions and prevent cheating. In order to conduct the examination as well as face-to-face examinations,
it was necessary to improve the skills of the person conducting the online examinations.
言語 en
書誌情報 了德寺大学研究紀要
en : The Bullentin of Ryotokuji University

号 16, p. 37-40, 発行日 2022
出版者
出版者 了德寺大学
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1881-9796
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12217741
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:58:36.487460
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3