WEKO3
アイテム
“and”と母音で始まる単語の連続における音声実現
https://doi.org/10.18933/00000286
https://doi.org/10.18933/000002869c398236-460d-4233-96d5-b9684e216ab5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-04-03 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | “and”と母音で始まる単語の連続における音声実現 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Phonetic realization of a sequence with “and” and a word beginning with a vowel | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 音連続 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 脱落 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 英語の発音指導 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | linking | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | elision | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | teaching of English pronunciation | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.18933/00000286 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||
その他のタイトル | Phonetic realization of a sequence with “and” and a word beginning with a vowel | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||
その他のタイトル | “and”と母音で始まる単語の連続における音声実現 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
著者 |
林, 響子
× 林, 響子
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | In teaching pronunciation of a sequence with “and” and a word beginning with a vowel, teachers usually tell their students to link the /d/ in “and” to the following vowel and to pronounce it as a single word. However, many examples that the /d/ in “and” is lost and the /n/ preceding it is linked to a following vowel were found in a few teaching materials. Therefore, we investigated how the sequence with the /d/ in “and” plus a following vowel realized using a movie Hairspray as a material. It was found that more sequences were pronounced as [n] plus a vowel, which means that the /d/ in “and” was lost and the preceding /n/ was linked to the following vowel, than those not using the structure being examined. Sequences in which the /d/ in “and” was pronounced and linked to the following vowel were only about 25% of all the sequences. This tendency did not change depending on the speaker’s age, gender, or kinds of a vowel following the /d/. Therefore, teachers need to teach their students that the /d/ in “and” can be lost and the preceding /n/ will be linked to the following vowel. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | 日本人英語学習者に連続した単語の発音を指導する際,先行語の語末の子音と後続語の語頭の母音を切らずにつなげて発音するように意識させることが一般的である.したがって,andの後に母音で始まる単語が続くときには,andの/d/と後続母音をつなげて発音するように指導してきた.しかしながら,andの/d/が発音されずに,その前の/n/が後ろの母音とつながる例が学習者用の教材にもいくつか見られた.そこでandの/d/と後続母音の連続がどのように実現されるのかを映画Hairsprayを題材に調査した.その結果,今まで学習者に指導してきた/d/と母音の連続よりも,/d/が脱落して/n/と後続母音が連続する例のほうがかなり多く見られた.この実現の傾向は,発話者の年齢,ジェンダー,後続母音の種類によって変わることはなかった.したがって,andの後に母音で始まる単語が続く場合,学習者には/d/が脱落して/n/と後続母音がつながる発音があることも指導していく必要があると結論付けた. | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
書誌情報 |
了德寺大学研究紀要 en : The Bulletin of Ryotokuji University 号 11, p. 147-155, 発行日 2017 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 了德寺大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1881-9796 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12217741 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |