ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 第16号(2022)

学生の立場からのアクティブ・ラーニング型授業と生徒指導の機能との関連 - 教職課程の学生の変容からみえてきたもの -

https://doi.org/10.18933/00000455
https://doi.org/10.18933/00000455
b7dcbf19-5a81-48ba-a084-d9316625a11d
名前 / ファイル ライセンス アクション
学生の立場からのアクティブ・ラーニング型授業と生徒指導の機能との関連- 学生の立場からのアクティブ・ラーニング型授業と生徒指導の機能との関連 - 教職課程の学生の変容からみえてきたもの - (2.3 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-15
タイトル
タイトル 学生の立場からのアクティブ・ラーニング型授業と生徒指導の機能との関連 - 教職課程の学生の変容からみえてきたもの -
言語 ja
タイトル
タイトル A study of the relationship between active learning lecture from the standpoint of students and the function of student guidance and counselling - What the transformation of students on a teacher training course has revealed -
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 アクティブ・ラーニング
キーワード
主題Scheme Other
主題 教職課程
キーワード
主題Scheme Other
主題 生徒指導の3つの機能
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 active learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher training course
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 three functions of student guidance
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18933/00000455
ID登録タイプ JaLC
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル A study of the relationship between active learning lecture from the standpoint of students and the function of student guidance and counselling - What the transformation of students on a teacher training course has revealed -
言語 en
著者 江黒, 友美

× 江黒, 友美

ja 江黒, 友美

ja-Kana エグロ, トモヨシ

en Eguro, Tomoyoshi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 大学教育の変革から始まったアクティブ・ラーニングへの関心は,学習指導要領の改訂に伴いすべての
学校種で注目されている. しかし,これまで多くの実践がおこなわれる中,指導者,受講者それぞれに様々
な課題が見られ,すべての実践が効果的なアクティブ・ラーニングとなっていないのが現状である.
 教育は人間的な関わりの中で営まれるものである.そこで本稿では,学びの環境として最も重要である
指導者と受講者,あるいは受講者相互の人間関係の在り方に着目し,アクティブ・ラーニングの授業後の
アンケートの結果を分析した.
 その結果,生徒指導の3つの機能が,アクティブ・ラーニングを行なう上で重要であることが明らかと
なった.
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Active learning was introduced to reform university education. All types of school have been interested in active
learning after the revision of the new course of study. However, while many attempts have been put into practice so
far, various issues have been seen for each teacher and students, and the current situation is that not all the attempts
are effective active learning.
 Education is carried out in the human relationship between the teacher and the student or among the students.
 In this paper, we analyzed the results of a questionnaire survey conducted after an active learning class, focusing
on the human relationships between the instructor and the students and those among the students, which were the
most important aspect of the learning environment. The results revealed that the three functions of student guidance
were important for active learning to take place.
言語 en
書誌情報 了德寺大学研究紀要
en : The Bullentin of Ryotokuji University

号 16, p. 177-198, 発行日 2022
出版者
出版者 了德寺大学
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1881-9796
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12217741
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:58:35.633732
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3