ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. SBC東京医療大学研究紀要
  2. 第19号(2025)

母性看護学実習における男子学生の思いと教育に関する文献検討

https://doi.org/10.18933/0002000177
https://doi.org/10.18933/0002000177
2ecbc24c-810f-49ad-a576-0565ccb24e9e
名前 / ファイル ライセンス アクション
母性看護学実習における男子学生の思いと教育に関する文献検討.pdf 母性看護学実習における男子学生の思いと教育に関する文献検討.pdf (1.6 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-04-07
タイトル
タイトル 母性看護学実習における男子学生の思いと教育に関する文献検討
言語 ja
タイトル
タイトル Perspectives and education of male students in maternity nursing practicum: A literature review
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 母性看護学実習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 男子学生
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 看護教育
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 maternal nursing practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 male students
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nursing education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18933/0002000177
ID登録タイプ JaLC
著者 上野, 典子

× 上野, 典子

ja 上野, 典子

ja-Kana ウエノ, ノリコ

en Ueno, Noriko

Search repository
大澤, 豊子

× 大澤, 豊子

ja 大澤, 豊子

ja-Kana オオサワ, トヨコ

en Ohsawa, Toyoko

Search repository
森田, 桂子

× 森田, 桂子

ja 森田, 桂子

ja-Kana モリタ, ケイコ

en Morita, Keiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究は母性看護学実習における男子学生の思いと教育に関する知見を文献より明らかにし,教育方法
の示唆を得ることを目的とした.医学中央雑誌web版とGoogle Scholarを用いて「母性看護学実習」「男
子学生」をキーワードに検索し,研究目的に合致した14編を分析した.
結果として,母性看護学における男子学生の思いは,肯定的な思いと否定的な思いが混在し,否定的な
思いは男子学生のモチベーションを低下させる要因となることから,実習前の準備段階で否定的な思いを
肯定的な思いに転換させるような関わりが重要であった.
実習中・実習後の学修を促進する教員の関わりとして,指導者と連携し,学生が看護実践を通して母性
看護の理解が深まるように,環境を整える.看護実践を振り返り,自己の内面に向き合い,看護実践を通
して感じ得た母性看護について学びを深めるように支援することの示唆を得た.
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Abstract
This study aimed to clarify the perspectives and education of male students in maternity nursing practicum and
to gain insights into effective educational methods. A literature search was conducted on Ichushi Web and Google
Scholar using the keywords “maternity nursing practice” and “male students.” The search identified 14 articles that
met our research objectives. The results showed that the feelings of male students about maternal nursing were a mixture
of positive and negative. Because negative feelings are a factor in lowering motivation, interacting with students
in a way that would help them change their negative feelings to positive ones during the preparation stage before the
practical training is important. As faculty members involved in promoting learning during and after the internship, we
should collaborate with supervisors to create an environment where students can deepen their understanding of maternal
nursing through practice. Support should be provided to encourage students to reflect on their nursing practice,
face their inner selves, and deepen their knowledge about maternal nursing gained through their nursing practice.
言語 en
bibliographic_information ja : SBC 東京医療大学研究紀要
en : The Bulletin of SBC Tokyo Medical University

号 19, p. 123-133, 発行日 2025-03-31
出版者
出版者 SBC 東京医療大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2760-0394
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AB0006757X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-05 02:03:57.887717
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3