WEKO3
アイテム
大学生による“what”+名詞疑問文の生成
https://doi.org/10.18933/00000322
https://doi.org/10.18933/00000322688545c4-0f89-48eb-b9b5-b66c74491298
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-04-24 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 大学生による“what”+名詞疑問文の生成 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Production of interrogatives with “what” plus a noun by university studentsi | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 英語教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 疑問文 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 語順 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | English Education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | interrogatives | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | word order | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.18933/00000322 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||
その他のタイトル | 大学生による“what”+名詞疑問文の生成 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
著者 |
林, 響子
× 林, 響子
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | When they ask a question, university students who are beginner to pre-intermediate English learners often keep apart “what” and the noun that should follow right after it. For example, some ask *“What do you like sports?” Therefore, we examined how many students make this kind of error and whether the percentage of students who do not understand how to form this type of question differs from when speaking to writing. We found that 25-40% of the students in speaking and 15-25% of them in writing kept “what” and a noun apart. Consequently, English teachers need to emphasize that “what” and a noun should not be kept apart when forming this type of interrogatives and they should be vigilant for errors made by students and correct them immediately. Moreover, teachers have to put their efforts on helping their students acquire a good command of basic English. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | 初級~初中級レベルの英語力を持つ大学生が“what”+名詞の疑問文を使って質問するとき,*“What do you like sports?”など,whatと名詞を離す文が毎年必ず聞かれる.そのため,どのくらいの学生がwhat+名詞疑問文の語順を理解しているのかを調査した.さらに,これまでの英語学習が話すことよりも文法を学ぶことに重点が置かれていることを踏まえ,話すときだけではなく,書くときもwhatと名詞を離すのかどうかを調べた.その結果,話すときには25~40%の学生が,書くときには15~25%の学生がwhat と名詞を離していた.中学校の初期の段階でwhat+名詞疑問文を学ぶことを考えると,この数字は小さいとは考えられず,より一層英語の基礎から指導していく必要があることを痛感させられる結果となった. | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
書誌情報 |
了德寺大学研究紀要 en : The Bulletin of Ryotokuji University 号 12, p. 173-179, 発行日 2018 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 了德寺大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1881-9796 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12217741 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |