ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 第9号(2015)

看護大学生における学年ごとの自己学習力の特徴

https://doi.org/10.18933/00000225
https://doi.org/10.18933/00000225
a5241169-115e-42c6-ab99-da33f4c47e62
名前 / ファイル ライセンス アクション
2015_01_26.pdf 看護大学生における学年ごとの自己学習力の特徴 (2.4 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-05-27
タイトル
タイトル 看護大学生における学年ごとの自己学習力の特徴
言語 ja
タイトル
タイトル Characteristics of Self-learning Ability of Nursing Students : Comparison According to Students' Years
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己学習力
キーワード
主題Scheme Other
主題 看護大学生
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己学習力尺度
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-learning ability
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nursing student
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the self directed learning readiness Scale
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18933/00000225
ID登録タイプ JaLC
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Characteristics of Self-learning Ability of Nursing Students : Comparison According to Students' Years
言語 en
著者 根岸, 貴子

× 根岸, 貴子

ja 根岸, 貴子

ja-Kana ネギシ, タカコ

en Negishi, Takako

Search repository
柴田, 滋子

× 柴田, 滋子

ja 柴田, 滋子

ja-Kana シバタ, シゲコ

en Shibata, Shigeko

Search repository
藤井, 広美

× 藤井, 広美

ja 藤井, 広美

ja-Kana フジイ, ヒロミ

en Fujii, Hiromi

Search repository
本多, 和子

× 本多, 和子

ja 本多, 和子

ja-Kana ホンダ, カズコ

en Honda, Kazuko

Search repository
横山, 正江

× 横山, 正江

ja 横山, 正江

ja-Kana ヨコヤマ, マサエ

en Yokoyama, Masae

Search repository
永田, 倫人

× 永田, 倫人

ja 永田, 倫人

ja-Kana ナガタ, ノリト

en Nagata, Norito

Search repository
佐山, 多実子

× 佐山, 多実子

ja 佐山, 多実子

ja-Kana サヤマ, タミコ

en Sayama, Tamiko

Search repository
佐藤, みつ子

× 佐藤, みつ子

ja 佐藤, みつ子

ja-Kana サトウ, ミツコ

en Sato, Mituko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は,看護大学生の学年別の自己学習力の獲得状況の特徴を明らかにし,教育的示唆を得ることである. A大学の看護学大学生381名を対象に,自己学習の評価尺度として日本語版SDLRSを用いて調査をした.学年ごとの下位尺度得点と一元配置分散分析多重比較にて分析した.
その結果,1,2年生が近似値で3年生が低く4年生が高い傾向にあった.学年による比較については,3年生の得点が最も低く,【基礎学習技法の活用能力】【将来に対する前向きな姿勢】に有意な差が認められた.【学習に対する自己責任の受容】は全学年とも高い傾向にあった.4年生においては,【探究心】が他学年に比べて最も得点が低く,他の尺度は全て高かった.実習は自己学習力を養う上で意義が大きいことが推察された.
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this research was to understand the acquisition status of nursing students’ self-learning ability. A questionnaire survey was conducted with 381 nursing students of University “A”. The variables were the Self Directed Learning Readiness Scale (SDLRS) and personal factors. We analyzed subscale score each grade using a one way ANOVA and multiple comparison.
The results showed that the mean was highest in the fourth-grade, and the third-grade was lowest, and there was hardly a difference between the mean of the first-grade and the second-grade. In the third-grade, “ability to use basic study skills and problem-solving skills” and “positive orientation to the future” were significantly low in comparison with the other grade students. "commitment to study" was higher than other factors in all grade students. In the fourth-grade, the score of all factors was high except a score of “Inquiring minds” in comparison with the other school years. It was suggested that a clinical practicum in Nursing was important to acquire "self-learning ability".
言語 en
書誌情報 了德寺大学研究紀要
en : The Bulletin of Ryotokuji University

号 9, p. 193-201, 発行日 2015
出版者
出版者 了德寺大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1881-9796
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12217741
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 40020415707
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:07:02.265924
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3