ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 第12号(2018)

看護を基盤とした養護教諭養成機関における養護実践力育成の検討 ~教職インターンシップの取り組みの成果と課題~

https://doi.org/10.18933/00000321
https://doi.org/10.18933/00000321
69f367a8-069d-49be-82ad-b7c7119fb4fd
名前 / ファイル ライセンス アクション
2018_01_23.pdf 看護を基盤とした養護教諭養成機関における養護実践力育成の検討 ~教職インターンシップの取り組みの成果と課題~ (1.9 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-04-24
タイトル
タイトル 看護を基盤とした養護教諭養成機関における養護実践力育成の検討 ~教職インターンシップの取り組みの成果と課題~
言語 ja
タイトル
タイトル Consideration of nursing practical skills development based on nursing in nursing teacher training institutions -Outcomes and problems of approaches to teaching internship-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 教職インターンシップ
キーワード
主題Scheme Other
主題 養護教諭
キーワード
主題Scheme Other
主題 学校
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teaching internship
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nursing teacher
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 school
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18933/00000321
ID登録タイプ JaLC
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Consideration of nursing practical skills development based on nursing in nursing teacher training institutions -Outcomes and problems of approaches to teaching internship-
言語 en
著者 佐久間, 浩美

× 佐久間, 浩美

ja 佐久間, 浩美

ja-Kana サクマ, ヒロミ

en Sakuma, Hiromi

Search repository
藤原, 昌太

× 藤原, 昌太

ja 藤原, 昌太

ja-Kana フジワラ, ショウタ

en Fujiwara, Shota

Search repository
池谷, 壽夫

× 池谷, 壽夫

ja 池谷, 壽夫

ja-Kana イケヤ, ヒサオ

en Ikeya, Hisao

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は,看護大学における養護教諭養成課程の学生に行った教職インターンシップでの学びの意義と課題を明らかにすることである.対象は,平成28年度,平成29年度に教職インターンシップに参加した看護学科の学生30名である.インターンシップで実施した,インターンシップ活動報告書,中間報告会報告書,全体報告会報告書の自由記述を分析した.その結果,学生は,教職インターンシップ後には,学校教育と養護活動についての理解を深めていたこと,さらに養護教諭になる上での自分自身の課題に気づき,今後の大学での学修を深めたいとの意識が高まることが示された.
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of the current study is to clarify contents and problems of learning in a teaching internship provided for students of Nursing Teacher Training Course in a college of nursing. The study examined 30 students of a nursing course who participated in a teaching internship in 2016 and 2017. Internship activity report, interim debrief session reports, and the whole debrief session reports which were made during the internship have been analyzed. As a result, it has been proved that the students have obtained deeper understanding on school education and nursing activity and that their consciousness for continuously deepening learning in the college has been enhanced by realizing their own challenge for becoming a nursing teacher.
言語 en
書誌情報 了德寺大学研究紀要
en : The Bulletin of Ryotokuji University

号 12, p. 163-171, 発行日 2018
出版者
出版者 了德寺大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1881-9796
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12217741
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:02:16.885602
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3